Allround marketingspecialist B2B

Solliciteer nu

Wat breng je mee

Wat bieden we

Wat breng je mee

  • Je bent een verbinder, brengt stakeholders bij elkaar en enthousiasmeert
  • Resultaatgerichte instelling
  • Je bent analytisch sterk, evalueert marketingprestaties en vertaalt deze naar concrete acties
  • Ervaring met online mailings
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau
  • 5+ jaar aantoonbare marketingervaring
  • Je kunt je in het Nederlands en Engels zowel mondeling als schriftelijk uitstekend uitdrukken

Wat bieden we

  • Werken in een leuk team met enthousiaste collega's
  • Marktconform salaris
  • Bonus van maximaal bruto maandsalaris op jaarbasis
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 38 vakantiedagen op fulltime basis
  • Aantrekkelijk en duurzaam mobiliteitspakket
  • Reiskosten en thuiswerkvergoeding
  • Collectieve en individuele trainingsmogelijkheden
  • Nieuw kantoor in Stadshart Amstelveen, maar ook de mogelijkheid om thuis te werken
  • Laptop en telefoon

Vacature

Als B2B marketingspecialist positioneer je producten en diensten van GS1 in diverse sectoren (denk aan FMCG, textiel, e-commerce, gezondheidszorg). Je denkt mee over een implementeerbaar marketingplan om externe partijen te betrekken bij onze missie. Je bent medeverantwoordelijk voor het concept en de uitvoering van go-to-marketplannen die inspelen op de unieke behoeften van een klantgroep. Marktonderzoek, doelgroepanalyse, doelstellingen formuleren en rapportages behoren tot jouw takenpakket. Ook ben je verantwoordelijk voor onze mailings. Dit betekent dat je op veel gebieden kunt excelleren en doorgroeien.

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Marketing van nieuwe producten/diensten: GS1 lanceert regelmatig nieuwe producten en dienstverleningen. Als marketingspecialist creëer je, samen met het projectteam een gefundeerd go-to-market plan. Je werkt in multidisciplinaire teams waarin jij een coördinerende rol hebt en iedereen zijn eigen expertise heeft.
  • Customer Journeys: Je analyseert en optimaliseert de customer journey om conversieresultaten van campagnes te verhogen.
  • Marktonderzoek: Je onderzoekt markttrends, werkt samen met internationale GS1 organisaties en identificeert netwerkkansen.
  • Opzetten van klantprofielen: Het opstellen van gedetailleerde klantprofielen voor verschillende sectoren is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie.
  • Dashboard: Je weet een duidelijk en compleet beeld te geven over de resultaten in de verschillende kanalen en deelt dit met de organisatie. Je vertaalt deze resultaten naar nieuwe plannen of aanpassingen van bestaande campagnes.
  • Mailings: Je bent verantwoordelijk voor de digitale communicatie met de klant. Je maakt een overkoepelend mailplan (nieuwsbrieven, uitnodigingen voor webinars, technische updates), maakt de uitingen en monitort de verzending/response.
  • Team: Je bent onderdeel van het marketing & communicatieteam en rapporteert aan de Head of marketing & communications. Je helpt de communicatieadviseurs de marketingstrategie te vertalen naar duidelijke communicatie.

Situatie uit de praktijk

Een typische dag van een allround B2B marketingspecialist bij GS1 bestaat uit verschillende activiteiten. De dag begint met een projectteamoverleg. Jullie bespreken de laatste to-do's ten aanzien van een go-to-market. Daarna ga je verder met een marktonderzoek dat je hebt opgestart om de nieuwste trends en kansen te identificeren voor een mogelijke nieuwe propositie. Vervolgens werk je het marketingdashboard bij, dat je zelf hebt ingericht.

Aan het einde van de middag wordt de nieuwsbrief voor de Healthcare sector verstuurd. Je stelt, samen met de communicatieadviseurs, de content samen, zorgt voor een aantrekkelijke lay-out en controleert of alle links en informatie correct zijn. Daarna verzend je de nieuwsbrief. De aankomende dagen monitor je de open- en klikratio's om de effectiviteit van de campagne te beoordelen.

Ben je klaar voor verandering?

Als je bij GS1 komt werken, lever je een belangrijke bijdrage aan de transitie naar een circulaire samenleving. Dit doen wij door bedrijven te helpen product-, locatie- en duurzaamheidsdata vast te leggen en te delen. Zo hangt er achter de QR-code van GS1 oneindig veel data die ingezet kan worden voor allerlei doeleinden, zoals duurzaamheidscertificaten, voedsel- en marketinginformatie en grondstoffen. Maar dat is nog niet alles! Binnenkort komt er een Digital Product Passport waarin GS1 ook een belangrijke rol gaat spelen. Hierin staat de samenstelling van een product en hoe het gerecycled moet worden. GS1 is als not-for-profit organisatie actief in 150 landen en wij werken nauw samen met onze (inter)nationale collega's en klanten.

Allround marketingspecialist B2B - GS1 Bedrijfsfotos 4April2024 HR 918

Solliciteer nu!

Onze organisatie

Ons bedrijf is volop in beweging. Als not-for-profit organisatie brengen we al meer dan 50 jaar retailers, leveranciers, zorgverleners en andere ketenpartners bij elkaar. We ontwikkelen een gezamenlijke taal (internationale standaarden) en producten / diensten voor het identificeren, vastleggen en delen van informatie. Via onze barcodes en QR codes helpen we onze klanten hun processen en producten te digitaliseren en hún klanten en patiënten optimaal te bedienen. Wij weten dat samenwerking in de keten de sleutel is tot het verbeteren van efficiëntie en effectiviteit en lopen vooruit op toekomstige ontwikkelingen.

We werken met ongeveer 80 collega’s vanuit een modern pand in het Stadshart van Amstelveen. Binnen Nederland zijn we voor veel verschillende sectoren actief en internationaal vormen we onderdeel van een wereldwijd GS1 netwerk.

Lees meer over ons op onze website www.gs1.nl.